هاست چیست؟ آشنایی با انواع هاست و سرور

دسته بندی ها: طراحی سایت ,

هاست چیست؟ آشنایی با انواع هاست و سرور

سرور چیست؟

سرور یک کامپیوتر قدرتمندی که همیشه روشن و متصل به اینترنت پر سرعت است منابع مختلف مانند رم، فضای ذخیره سازی، سی پی یو و…. را در اختیار سرویس گیرنده های داخل شبکه قرار می دهد.
مجموعه ای از سرورها در مکانی به نام مرکز داده یا دیتا سنتر (Data center) هستند.

هاست چیست؟

برای داشتن یک وب سایت علاوه بر اینکه یک دامین باید داشته باشید، داشتن یک هاست هم الزامی است.
یک سرور می تواند به صورت مجازی به چند قسمت تقسیم شود و هر قسمت وظیفه میزبانی یک وب سایت را بر عهده داشته باشد. به هر یک از این تقسیم بندی، هاست گفته می شود.

مثلا وقتی شما سایت ojasoft.net را باز می کنید، یک سری از عکس ها و متن ها به شما نمایش داده می شود. این عکس ها و متون در هاست ذخیره شده هستند. که آن هاست هم بخشی از یک سرور می باشد.

قیمت هاست

سایت های ارائه دهنده این هاست ها اصطلاحا هاستینگ نام دارند. از آن جایی که نگهداری هاست ها نیاز به هزینه دارد (برق و اینترنت و تعمیرات و…) ، هر هاستی با توجه به منابعی که در اختیار کاربران قرار می دهند یک قیمتی دارد. که در واقع همان قیمت اجاره آن هاست است. که به صورت ماهیانه، سه ماهه یا سالیانه قابل پرداخت می باشد.

شرکت های ارائه دهنده هاست متفاوت هستند و با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان آن ها را پیدا کرد.

انواع هاست

هاست ها با توجه به نوع سرویس و مقدار منابعی که در اختیار کاربران قرار می دهند انواع مختلفی دارند که ما به عنوان کاربران عادی از هاست های اشتراکی استفاده می کنیم. اما جایی مثل سازمان سنجش از سرورهای اختصاصی خودش استفاده می کند چون هم امنیت خیلی خیلی اهمیت دارد و سرعت.

اشتراک گذاری پست:

دیدگاه خود را ثبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.