دلیل اختلاف قیمت طراحی وب سایت چیست؟

دلیل اختلاف قیمت طراحی وب سایت چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده که قصد طراحی سایت داشته باشید و با هر شخص یا شرکتی که صحبت می کنید، هر کدام یک قیمتی می دهند که با هم خیلی اختلاف دارند.

علت اصلی اختلاف قیمت طراحی سایت به این دلیل است که اکثر مشتریان به خاطر نداشتن اطلاعات کافی از تفاوت های فنی و خدماتی، طراحی سایت را مانند خرید یک کالا در نظر می گیرند. در صورتی که اینگونه نیست.در ادامه با عوامل تاثیر گذار در قیمت طراحی سایت آشنا خواهیم شد.

1- استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان

بسیاری از شرکت ها از سیستم های مدیریت محتوای رایگان مانند وردپرس و جوملا استفاده می کنند.
در این گونه طراحی سایت،چون این سیستم ها از قبل وجود دارند، نیازی به صرف هزینه برای طراحی دوباره از 0 تا 100 نمی باشد. و فقط با چند کلیک ساده بخش عمده ای از پیاده سازی سایت انجام می شوند. این گونه از سایت ها در اکثر موارد، برای سایت های شرکتی و فروشگاهی و شخصی پاسخگوی نیازهای مشتری می باشند. اما برای درخواست های خاص تر مشتری نمی شود از این گونه از سیستم ها استفاده نمود.

2- استفاده از قالب های آماده موجود در بازار

برخی از شرکت ها علاوه بر اینکه از سیستم مدیریت محتوای رایگان و آماده استفاده می کنند، در سمت ظاهر سایت (صفحاتی که مشتریان شما با آن در ارتباط هستند) هم از قالب های آماده استفاده می کنند که مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر از قالب های آماده استفاده شود هزینه تمام شده برای مشتری پایین تر است. چون وقت کمتری در پیاده سازی سایت صرف می شود.

دلایل اختلاف قیمت طراحی سایت

3- عدم پشتیبانی از محصول

در محصولات نرم افزاری بر خلاف محصولات دیگر با دریافت محصول یا خدمت، کار اصلی شروع می شود که همان پشتیبانی است؛ و پیاده سازی سایت هم از این قاعده مستثنی نیست.
عمده کسانی که با قیمت پایین تر از عرف بازار اقدام به طراحی سایت می کنند، علاوه بر اینکه از قالب های آماده استفاده می کنند که به دلیل انعطاف پذیری کم، ممکن است تمام نیازهای مشتری را پوشش ندهد، با تحویل دادن سایت، دیگر درخواست های کارفرما را انجام نمی دهند و به دلیل قیمت کمی که در اول کار گرفتند، وقت گذاشتن برای برطرف کردن مشکلات احتمالی برای طراح سایت به صرفه نیست.

4- عدم انجام خدمات تکمیلی

بسیاری از طراحان سایت بعد از تحویل سایت به مشتری کار دیگری برای سایت انجام نمی دهند. کارهایی از قبیل بهبود سئوی سایت برای تسهیل در فرآیند شناسایی توسط گوگل و درج مطالب اولیه از جمله کارهایی هستند که بر عهده شخص یا شرکت طراح سایت می باشد.

5- انتخاب هاست گران قیمت

همانطوری که قبلا توضیح داده شد، برای هاست و دامین در سایت باید مبلغی پرداخت شود. ممکن است شرکت طراح سایت یک هاست گران قیمت برای مشتری گرفته باشد. هر چند یکی از بهترین کارها برای انتخاب هاست مناسب ، این است که شما پلن ها را به تدریج و به تناسب تعداد بازدید سایت خود طی کنید .

سخن پایانی

اگر قصد طراحی سایت دارید در ابتدا توصیه می شود نیاز کامل خود را روی کاغذ یادداشت نمائید. برای استفاده یا عدم استفاده از سیستم های مدیریت محتوای موجود، پشتیبانی و … با مجری خود به توافق برسید.

به زودی در مورد انواع سیستم های مدیریت محتوا و مزایا و معایب استفاده از آن ها صحبت می کنیم.

اشتراک گذاری پست:

دیدگاه خود را ثبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.