پرسنال برندینگ چیست؛ برندسازی شخصی در ۷ گام

دسته بندی ها: دیجیتال مارکتینگ ,

پرسنال برندینگ چیست؛ برندسازی شخصی در ۷ گام

افراد اغلب می‌گویند که می‌خواهند برند شخصی‌ خودشان را بهبود ببخشند. شما قطعأ می‌دانید که یک برند تجاری چیست اما احتمالأ زیاد درمورد داشتن برند خودتان فکر نمی‌کنید. ایده «برندینگ شخصی» برای بیشتر افراد یک امر غیرعادی است. اما در این عصر آنلاین پرسونال برندینگ (برندینگ شخصی) بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

پرسونال برند چیست؟

پرسونال برند شما نحوه ارتقاء خودتان است. این برند شامل مجموعه ای از مهارت‌ها، تجربه و شخصیت است که می‌خواهید با استفاده از آن‌ها دیده شوید. پرسونال برندینگ داستان زندگی شما را روایت می‌کند و در رفتار، برخورد، جملات و گرایشات شما منعکس می‌شود.

شما از پرسونال برندینگ برای جداسازی خودتان با دیگران استفاده می‌کنید. اگر این کار بخوبی انجام شود می‌توانید پرسونال برندینگ خودتان را با کسب‌وکارتان پیوند دهید به گونه‌ای که هیچ شرکت دیگری موفق به انجام آن نشود.

به لحاظ حرفه‌ای پرسونال برند شما، همان تصویری است که افراد از شما می‌بینند. این برند می‌تواند ترکیبی از نگاه آن‌ها به شما در زندگی واقعی، نحوه به تصویر کشیدن شما توسط رسانه‌ها و برداشت مردم از اطلاعات مربوط شما در اینترنت باشد. می‌توانید پرسونال برند خود را نادیده بگیرید و خود را آنگونه که می‌خواهید جلوه دهید.

در روزهایی پیش از اینترنت، پرسونال برند واقعأ همان کارت ویزیت تبلیغاتی بود. اگر شهرت بالایی در رسانه‌ها داشتید یا به واسطه تبلیغات شهرت پیدا کرده بودید باز هم تعداد افرادی که شما را می شناختند زیاد نبودند. اما در دنیای امروز که هر چیز کوچکی برای یک مدت طولانی در رسانه‌های اجتماعی بحث میشود دیگر چندان ناشناس نخواهید ماند.

چرا به یک پرسونال برند احتیاج دارید؟

پرسونال برندِ شما می‌تواند برای حرفه‌تان خیلی حیاتی باشد. پرسونال برند یعنی نحوه معرفی خودتان به مشتریان هدف خود. این برند به شما فرصت می‌دهد تا اطمینان حاصل کنید که مردم شما را به همان شکلی که می‌خواهید می‌بینند بجای اینکه دیدگاه اشتباهی درمورد شما اتخاذ کنند.

پرسونال برند به شما فرصت می‌دهد تا بر نقاط قوت تان تمرکز کنید و باعث می‌شود مردم شما را بهتر از قبل بشناسند. مردم به کسانی که می‌شناسند بیشتر اعتماد می‌کنند حتی کسانی که قبلأ ملاقات نکرده‌اند. این امر به ویژه در زمان انتخابات رخ می‌دهد. درحالیکه تعداد زیادی از مردم داوطلبان را در زمینه موضوعاتی که برایشان اهمیت دارد دنبال می‌کنند بقیه رأی دهندگان علاقه کمتری به این فرآیند دارند. در عوض آن‌ها به اسامی که برایشان آشنا است رأی می‌دهند. تعجبی ندارد که داوطلبانی با پرسونال برندهای قوی صرف نظر از دیدگاه یا باورهای سیاسی‌شان در سیاست موفق می‌شوند. مثلأ صرف نظر از دیدگاهتان درمورد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور نمی‌توانید انکار کنید که او یک پرسونال برند قوی ایجاد کرده که مردم را تشویق به رأی دادن به او کرده است.

چرا پرسونال برندینگ اهمیت دارد؟

اگر قصد دارید تأثیرگذار شوید باید یک پرسونال برند قوی بسازید. پرسونال برند به شما کمک می‌کند تا جلوتر از بقیه بایستید. می‌توانید از پرسونال برندتان برای اثبات دانش و مهارت‌های خود در حیطه یک تخصص خاص استفاده کنید.

پرسونال برند به طرق مختلفی شما را در ذهن‌ها باقی خواهد گذاشت. این پرسونال برند است که به شما کمک می‌کند تا جلوتر از هزاران نفر دیگر مثل خودتان بایستید. نسل‌های هزاره (کسانی که در سال 2000 در سنین بزرگسالی قرار داشتند) به ویژه اعتمادی به تبلیغات ندارند. 84% از نسل‌ها هزاره نه به تبلیغات و نه به برندهایی که تبلیغات را تشکیل می‌دهند اعتماد ندارند. با این حال آن‌ها آمادگی این را دارند که به کسانی که می‌شناسند اعتماد کنند – حتی افراد تجاریِ متعلق به برندهایی که از آن‌ها نفرت زیادی دارند.

این امر موجب بازنگری عمده‌ای درباره نحوه بازاریابی کسب‌وکارها شده است. قطعأ این یکی از دلایلی موفقیت زیاد اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

جنبشی به سویی شخصی‌سازی افراد بزرگ در کسب‌وکار به راه افتاده است. مشخص است که این کار برای یک کسب‌وکار کوچک آسان است – تفاوت کوچکی بین یک معامله‌گر تنها و کسب‌وکار او وجود دارد. این کار برای شرکت‌های بزرگ دشوارتر است. اما بعضی‌ها آن را بخوبی مدیریت می‌کنند. استیو جابز زمانی از پرسونال برندینگ سیب استفاده کرد که حتی این عبارت شناخته شده نبود. همچنین پرسونال برندینگ ایلان ماسک احتمالأ شناخته شده‌تر از برند شرکتیِ تسلا موتورز است.

صاحب یا مدیر یک کسب‌وکار در ابتدا باید با مشتریان بالقوه بصورت فردی ارتباط برقرار کند قبل از اینکه پیغام شرکت را به آن‌ها منتقل نماید.

مزایای ایجاد یک پرسونال برندینگ (برندسازی شخصی)

اعتماد و اختیار

داشتن یک پرسونال برند به شما کمک می‌کند تا اعتماد مخاطبانتان را جلب کنید و خودتان را به عنوان یک مقام متخصص و رهبر صنعت‌تان معرفی کنید.

اشتراک گذاری پست:

دیدگاه خود را ثبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.