معرفی انواع وبسایت از نظر کاربرد

معرفی انواع وبسایت از نظر کاربرد

سایت های شخصی

هدف از طراحی این سایت ارائه اطلاعات شخصی (بیوگرافی) و رزومه کاری و حرفه ای می باشد. اگرچه یک سری از اشخاص در کنار این موارد، اقدام به درج روز نوشته ها می کنند.
مثلا یک نقاش یا عکاس می تواند برای معرفی خود و سوابق حرفه ای و اطلاعات تماس و درج نمونه کارهای خود اقدام به راه اندازی سایت نماید.

سایت های اطلاع رسانی

این سایت ها عمدتا به منظور معرفی شرکت‌ها و سازمان ها، نوع فعالیت و خدمات و معرفی محصولات پیاده سازی می شوند.
با توجه به ماهیت اطلاع رسانی این سایت ها، ارتباط این سایت ها با کاربران به صورت یک طرفه می باشد.اگرچه در برخی موارد کاربران می توانند نظر کوتاهی در مورد مطلب ثبت کنند.

سایت های خبری

این نوع سایت به ارائه خبرهای روز در یک زمینه خاص یا در زمینه های مختلف می نمایند. در این نوع سایت ها هم مانند سایت اطلاع رسانی ارتباط سایت با کاربران به صورت یک طرف می باشد.

سایت های خدمات آنلاین

این نوع سایت ها در یک زمینه خاص به کاربران خود خدمات آنلاین ارائه می دهد. مانند سایت جستجوی خبرها یا جستجوی بهترین قیمت محصولات و…

سایت های شبکه اجتماعی

هدف این نوع سایت ها ارتباط کاربران با هم و به اشتراک گذاری فایل ها و متن ها می باشد. که البته اکثر کاربران این سایت ها از طریق اپلیکیشن موبایل مربوطه استفاده می کنند. مانند اینستاگرام، Linkedid، فیس بوک و …

سایت های تالار گفتگو

این نوع سایت ها که معادل انگلیسی فروم می باشد، کاربران می توانند با عضویت در این سایت ها در یک یا چند زمینه خاص اقدام به پرسش و پاسخ کنند.به صورتی که یک کاربر سوال خود را مطرح می کند و کاربران دیگر اقدام به پاسخگویی می نمایند.
البته استفاده از این نوع سایت ها در ایران به دلیل فراگیر شدن شبکه های اجتماعی روند کاهشی به خود گرفته است.

پورتال های سازمانی

این نوع وب سایت ها برای ارائه خدمات یک شرکت به صورت تحت وب راه اندازی شده اند. هدف از راه اندازی این نوع سایت ها تسهیل در روند ارائه خدمات به مشتری (ارباب رجوع) و ارتباط ساده تر و سریع تر بین کارمندان می باشد. مانند سیستم های اتوماسیون سازمان ها

وب سایت های دانشگاهی

عمده کاربران این سایت ها دانشجویان دانشگاه می باشند. این سایت ها علاوه بر اینکه خبرها و اتفاقات مربوط به دانشگاه در آن ثبت می شود مرجع انتخاب واحد دانشجویان نیز می باشد.

وب سایت های فروشگاهی

در این نوع سایت ها کالاهای مختلف اعم از فیزیکی (سوپر مارکت و لوازم خانگی و…) و دیجیتالی (محصولات دانلودی مانند کتاب صوتی و پی دی اف و …) به فروش می رسد. و کاربران با مراجعه به سایت می توانند خرید خود را از راه دور انجام دهند.

اشتراک گذاری پست:

دیدگاه خود را ثبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.